textmenu="return false">

Svininfluensa?

Jag kan verkligen inte bestämma mig!!!!

Ska jag ta vaccinet för svininfluensan?
Eller ska jag inte ta vaccinet?

Jag kan verkligen inte bestämma mig!!!!!!


 Jag vill INTE vaccinet för :

* Att dom inte vet hur biverkningarna blir!

* Jag e gravid, vad händer med mitt barn av kvicksilvret som finns i sprutan?

* Jag har sätt va andra har skrvit på sina bloggar om hur dom vart efter sprutan!

* Många får frossa, klåda på kroppen,  Migrän,  Bölder där dom sprutat in vaccinet!

* Sätt ett klipp på en kvinna som tagit vaccinet som sedan inte kunde gå eller prata längre!

* Folk som dött av vaccinet!




Varför jag VILL vaccienra mig:

* För att inte smitta min familj/vänner och vill ha ut min lilla bebis!

* För att jag inte vill ligga på karolinska med konstgjorda lungor!

* Jag vill inte dö av svininfluensa i 18 års ålder!

* Har läst att 3 personer har dött av influensan!



Men egentligen de finns JÄTTE många människor som haft svininfluensan som bara var dålig ett par dagar som bara vart hemma och sedan e det bra igen!




Jaa, jag vet f*n inte hur jag ska göra!!!!

Va tycker ni?  Hur ska ni göra? Och varför ska ni ta den / inte ta den?


 

Kommentarer
Postat av: Izabella

HEJ! JA alltså jag har varit där nu femte året i rad & ja det är skit billigt.. jag brukar säga hälften på priset hemma, inget bra exempel.. eller jo hårspray.. "proffs" 40 kronor hemma, 20 kronor där.. det är grymt, finns ett x antal butiker utanför själva Gekås, sen finns det några resutranger, men något uteliv har vi inte stött på men rätt bra häng på rummen.. :)

2009-11-02 @ 21:58:58
URL: http://izabellaakerlund.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Ja jag vet inte riktigt heller om jag ska ta sprutan.. man vill ju inte att det ska hända nått..

vill inte skada någon annan och vill inte dö själv.

2009-11-03 @ 00:36:18
URL: http://annauglyandbeautiful.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag har inte tänkt på om jag ska ta sprutan eller inte. Dör jag, så dör jag. Blir jag sjuk, så blir jag sjuk. Så tar nog inte sprutan för man kan bli värre av den.

Men dom rekommenderar ju för gravida att ta sprutan för att säkra ditt barn. Det där med kvicksilvret har jag hört om förut, på teven, när en gravid kvinna undra vad som händer med barnet pga av det, men dom sa något med att det inte är farligt för barnet och blabla..

Men det är ju inte farligt för barnet eftersom de som vaccinerades först var ju gravida.

Hoppas du får lättare att bestämma :)

2009-11-03 @ 11:30:26
URL: http://delavmittliv.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag ska inte ta den. För det första har jag aldrig tagit spruta mot någon influensa förut, för det andra har jag aldrig haft influensa (peppar peppar) och för det tredje har dom som dött varit inom en riskgrupp.

2009-11-03 @ 19:10:35
URL: http://idarosman.blogg.se/



Kommentera inlägget här♥:

Ditt söta namn♥:
Kom ihåg mig?♥

E-postadress: (publiceras ej♥)

Din blogg♥:

Kommentar:

Trackback